4 óriási hiba, egy 8 szavas mondatban?

Biztos vagyok benne, hogy már te is találkoztál olyan reklámokkal, amik annyira műnek hatottak, hogyha “fegyvert tartanának a fejedhez” sem vásárolnál attól a cégtől.

Szeretnék megosztani veled pár olyan tippet, amikkel ezt az unalmas, diplomatikus, mű-elegáns értékesítési formát nagy ívben elkerülheted.

Válogasd meg a szavaid...

“A mi cégünk, régóta magas színvonalon szolgálja ügyfeleit.” Ismerős ez a mondat? A 8 szóból 4 hiba, a többi 4 meg csak azért van benne, hogy értelmes legyen a mondat. Na de mik ezek a hibák?

– A mi cégünk: Logikusnak tűnhet, hogy egy ismeretlen embernek, aki először találkozik veled, bemutatkozol és mondasz pár szót magadról. Viszont egy dolgot fontos megjegyezned! 

Az emberek természetüknél fogva önzők. Nem érdekli őket, hogy ki vagy. Az érdekli őket, hogy mit tudsz nekik adni. És ha jobban bele gondolsz, mi a vállalkozás célja? A barátkozás? Hát nem! Egy vállalkozás fő célja az érték teremtés.

– Régóta: Ez bármit jelenthet, mivel a “régóta” egy szubjektív kifejezés, nem mérhető. Mindenki számára egyértelmű, hogy egy szakmában eltöltött évek száma, tapasztalatot és ezáltal minőséget jelent.

Hogyha te tényleg olyan régóta a piacon vagy, miért nem mered felvállalni, hogy pontosan mióta csinálod az adott tevékenységet? Hogyha pedig nem vagy régóta a piacon, ne próbáld meg ezt elhitetni a vevőiddel!

– Magas színvonalon szolgálja: Ez a legrosszabb rész az egészben. Az előző két hiba egyben található meg benne. A “magas színvonal” abszolút nem mérhető, és semmi nem derül ki belőle, hogy ez mit is takar. 

Át kell tenni a fókuszt magadról, a vevőidre. Írj inkább a korábbi vevőid eredményeiről, vagy arról, hogy a jelenlegiek mit fognak kapni tőled. Így az eredmény magáért fog beszélni.

– Ügyfeleit: Senki sem szeretne másnak a “tulajdona” lenni, mert ez a szó kb. így hangzik. Azonosítsd inkább ezeket az embereket, valami féle tulajdonságuk alapján.

Figyeld mennyivel jobban hangzik, amikor egy cég: A keményen dolgozó emberekért csinál valamit, vagy a kávé imádókért, vagy azokért akik elhozzák nekünk a fejlődést.

Konklúzió